...egyén elsődleges fokmérője, hogy pozitív, örömteli, aktív
szemlélettel rendelkezik, mellyel párhuzamosan tisztában van saját testi
és lelki erősségeivel és gyengeségeivel.
Rendelkezik olyan verbális, nem-verbális, és kooperációs
eszközkészlettel, amivel a birtokolt pozitív képességeket tovább
fejlesztheti és átadhatja a környezetében élő társainak. Ezzel
párhuzamosan aktívan cselekszik annak érdekében, hogy az életmódjában
felismert gyengeségeket csökkentse vagy adott esetben teljesen
felszámolja.
S végül, de nem utolsó sorban önállóan, alkotó módon képes gondolkodni,
melynek eredményeként olyan egyénre szabott cselekvési stratégiát tud
kidolgozni, amivel sikeresen elérheti a kitűzött célt és azt hatékonyan
kommunikálja a közvetlen környezete irányába.
Önkéntelenül adódik a kérdés, hogy hol és mikor szükséges a jövőorientált - egészségtudatos életvitel elméleti és gyakorlati tartalmait elsajátítani. Azonban legalább olyan kézenfekvő a felmerült kérdésre a válasz: A testnevelés magas szintű oktatása a közoktatási intézményekben biztosíthatja a mozgásművelt, pozitív szemlélettel rendelkező egyének sokaságát." forrás
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése