2013. június 2., vasárnap

Londoni randi

Indulás 2013.06.16.(vasárnap) Albertirsa Művelődési Ház elől 16 óra

Anyakirálynő (Anglia XV.sz.) Rákóczifalva Macimúzeum

1. NAP 2013.06.17.(hétfő) Folyamatos utazásunkat átlagosan három óránként szakítjuk meg tiszta és kulturált benzinkutak parkolóiban. A Hegyeshalom – Ausztria – Németország – Belgium útvonalon haladunk, majd Brüsszelbe érve, a menetidőtől függően pár órás városnézésben lesz részünk: Megcsodáljuk a Grande Place-t, a Maneken Pis-t, párja a párutcával arébb levő Jeanneke Pis, a belga királyi palotát és kertjét. Este megérkezünk Franciaországba, ahol megszállás egy tranzithotelben, Calais-ban.

2. NAP 2013.06.18.(kedd) Kora reggel a kikötő felé vesszük az irányt és átkelünk a La Manche csatornán. Angliába érve Canterburybe indulunk, ahol felkeressük a Canterbury katedrálist (F), benne Thomas Becket, a legendás Canterbury érsek mártíromságának helyszínével. Majd Anglia egyik legszebb, 900 éves múltra visszatekintő várkastélyához, a Leeds Kastélyhoz (F) utazunk, mely VIII. Henrik és Aragóniai Katalin kedvelt tartózkodási helyéül szolgált. A kastély mellett a madárházat, a csodás parkot és a ritkaságszámba menő sövénylabirintust is felfedezzük. Innen indulunk szállásunkra.

3. NAP 2013.06.19.(szerda) Reggel London belvárosába látogatunk, ahol a csoportvezető irányításával gyalogos városnézésben lesz részünk: Westminster és környéke, Buckingham Palace, St. James Park, Piccadilly Circus, Trafalgar Square, 10 Downing Street, Houses of Parliament, Big Ben … Felszállunk a London Eye-ra is (F), ahonnan az egész várost be lehet látni, sőt, szép idő esetén a 40 kilométerre fekvő Windsorig is el lehet látni! Délután a csoport szabadprogramot kap a Covent Gardenben, majd múzeumlátogatás vár ránk: VAGY a páratlan gyűjteménnyel rendelkező Natural History Museum természettudományi és őslénytani, a legtöbb kiállító-teremben interaktív kiállítását nézzük meg.

4. NAP 2013.06.20.(csütörtök) Ma a világ legrégebbi, mind a mai napig lakott királyi rezidenciájára, a Windsor kastélyba (F) látogatunk el. Itt számos uralkodó sírja, Rubens, Rembrandt és van Dyck festményei, illetve Mária királynő lélegzetelállító babaháza várnak minket.. Délután Oxfordba indulunk, ahol körülnézünk az egyetemváros ódon épületei között, és felkeressük a Christ Church College-t (F), ahol a Harry Potter-filmek ebédlőtermének és forgó lépcsőházának mintát adó termek találhatóak. Oxfordból a szállásra indulunk.

Igény esetén ez a program más kirándulásra cserélhető: Felfedezhetjük Stratford-Upon-Avont, ahol minden Shakespeare-ről szól, vagy a másik egyetemváros,Warwick-Kastély szépségeit fedezhetjük fel.

5. NAP 2013.06.21.(péntek) Reggel ismét vár minket London! Délelőtt számtalan világsztárral készíthetünk közös fényképet – no persze csupán viaszfiguráikkal, mégpedig Madame Tussaud Panoptikumában (F). Délután a világ egyik legnagyobb múzeumába, a British Museum-ba látogatunk, majd estig lehet vásárolni szabadprogram keretében az Oxford Street-en! Telepakolt bevásárlótáskákkal indulunk innen szállásunkra.

6. NAP 2013.06.22.(szombat) Reggel elhagyjuk szálláshelyünket és Greenwichbe látogatunk, ahol az Old Royal Observatory és a National Maritime Museum látnivalóival ismerkedünk meg. Majd – buszunkkal, hajóval (F), vagy vonattal (F) – átmegyünk a Towerhez! A Tower of London (F) véres történelme, hollói, őrei, tornyai és a királyi koronázási ékszerek bizonyosan elkápráztatnak mindenkit. A Tower megtekintése után nem szabad kihagyni a fish’n’chips-et, majd átsétálunk a Tower Bridge-en, és elsétálunk a Szent Pál Székesegyház, a Monument, a Millenium Brigde és a Globe színház épületeihez. (Az autóbusz nem mozoghat, helyi közlekedés igénybevétele szükséges.) Innen indulunk a kikötőbe, majd átkelünk a csatornán a Csalagúton. Az éjszakát az autóbuszon töltjük.

7. NAP 2013.06.23.(vasárnap) Folyamatos utazás után Budapestre az esti órákban érkezünk meg.