2013. február 6., szerda

A tanuló

A tanuló ne gondolatokat, hanem gondolkozni tanuljon. /Immanuel Kant


„Minden pedagógia hamis, amely nem elsősorban arra a személyre támaszkodik
akit nevel, annak szükségleteire, legbensőbb énjére.” (Celestin Freinet)

Elképzelések a válság megoldására
Celesztin Freinet    Maria Montesori
Waldorf    John Dewei
Carl Rogers

„A gyerek a maga személyiségét olyan valódi közösségen 
belül tudja maximálisan kifejleszteni, 
melyet ő maga szolgál és amely őt magát szolgálja”
(Freinet: Máté mondásai)


 „A gyökerek persze nem látszanak,
   
de tudod, hogy azok tartják a fát.” 
  (görög mondás)

Emberré válás:
Proconsul koponya leletet talált Mary Leakey
aki 100 éve született
London, 1913. február 6.

Az agresszió jelensége olyan kortünet, amely egyre szélsőségesebb megnyilvánulási formáiban jelzi a mai társadalom embere számára, hogy elveszítettük a kapcsolatot igazi önmagunkkal. Az agresszió nem más, mint önismereti válságtünet. Nem látjuk magunkat, és nem látjuk a másikat sem.

A gyermeki agresszió okai

  • A gyermek maga is áldozat a családban, az iskolában vagy mindkét helyen.
  • A gyermek áldozata valamilyen fizikális, vagy szexuális visszaélésnek.
  • A gyermek elvesztette a biztonságát, nem kap kellő figyelmet, odafigyelést, törődést.
  • Betegségek, balesetek, amellyekkel szemben a gyermek tehetetlen.
Első lépésként meg kell tudnunk, mi az oka, amiért így reagál a különböző kihívásokra. Mióta van ez a probléma? Mit gondol, érez a gyermek az ilyen helyzetekben?
A gyermeki agresszióval törődni kell, mivel jelzi, hogy a gyermek szenved valamitől. A félelmei, aggodalmai gyakran fölébe kerekednek, és egyre több, maga számára egyedül megoldhatatlan problémát gyűjt magának.

Az EFT - Érzelmi Felszabadítás Technika 


Génjeink csodája 
Boldog gyermek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése