2012. február 16., csütörtök

Igazgyöngyök

Szeretek a blogomon gondolkodni.
 Minden nap várom, hogy mit találok ki, mi lesz az új téma, ma épp mi fog eszembe jutni...
vagyis ez egy izgalmas része a napomnak.
 Általában a frissen készített fotók adják az első ötletet, ha ilyen épp nincs valami kulcsszó,
 vagy új probléma ami felmerült.
Most Wass Albert : Minden verse került a kezembe,
nagyon szép verseket találtam, amik ebben a befelé forduló télben épp jó olvasmányok.
Ahogy leírtam a vers címét már tolongtak is a témák a fejemben.
 Egy régi kép jutott eszembe, amit egy magazin hátlapján láttam meg először,
Johannes Vermeer : Leány gyöngy fülbevalóval című alkotása.
Annyira beleszerettem, hogy be is kereteztettem és egy ajándék lett belőle.
 Pár évvel később erről a festményről Tracy Chevalier írt egy könyvet, örömmel olvastam el.
 Majd 2003-ban elkészült a film, ami még további élményekkel gazdagított.
A film után pár nappal lányomról portrét készítettem, mert a szája emlékeztetett Scarlett Johanssonéra.
 Így alakult és épült bennem tovább,
ez a klasszikus egyszerűségű 1665 körül készült, régi kép éveken keresztül.
A kép jelenleg a hágai Mauritshuisban látható.
Remélem a történet még folytatódik...

Powered by iBunker.us

Egyszer régen,mikor még nem volt bánat,
S a kék vizekben tündökölt a hold,
Tündér leány állott a tenger partján,
S a hab lágyan, szerelmesen  dalolt...

De egy este... messze észak felől
orkán hadával érkezett a tél,
A tündér sírt és fényes könnyeit
Zúgó tengerbe hullatta a szél...

Aztán elment... a tenger várta, várta,
És fodros habja többé nem dalolt.
Ködös, borongós, néma éjszakákon
Sötét vizén nem tündökölt a hold...

S a mélybe hullott tündér-könnyekből
Lettek a fényes igazgyöngy szemek...
A gyöngyhalász néha megtalálja
A mélybe rejtett tündér-könnyeket

Én is ilyen gyöngyhalász vagyok,
És verseim az igazgyöngyszemek...
Egyszer lelkembe zokogott egy tündér
S azóta néha gyöngyszemet lelek...

Ifjú Erdély, 1925, április Wass Albert

Powered by iBunker.us

Film ajánló: Leány gyöngy fülbevalóval
 http://www.port.hu/leany_gyongy_fulbevaloval_girl_with_a_pearl_earring/pls/fi/films.film_page?i_film_id=61755


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése