2012. március 3., szombat

Rekettye

A tea szárnyakat ad !


"Egy csésze tea felfrissíti a testet, kettő pedig a szellemet."
(ősi kínai mondás)
A tea eredetéről, a tea felfedezéséről több változat terjedt el.
Az egyik szerint Guatama Buddha a kertjében egy vadon nőtt cserje mellett pihent,
 egy csésze forralt víz is volt keze ügyében, később ha kihűlt, szomját olthassa vele.
 Egy szellő néhány levelet sodort a cserjéről a csésze vízbe. 
Guatama nem vette észre. 
A levél kiázott és egy ízletes frissítő hatású italt talált Buddha a csészéjében.

Bevásárolni voltam és mindig keresem az akciós termékeket, így fedezek fel új dolgokat. Úgy tekintek rájuk, mint valami zsákbamacskára. Általában hársfa teát iszom, nagyon szeretem. Ma egy új teán akadt meg a szemem: Rooibos tea, narancsos ízesítéssel. Megtetszett a szépen tervezett doboza és szeretek új teákat is kipróbálni, megvettem. Korábban így voltam a könyvekkel, mostanában könyvtárban keresgélek. Robogóval mentem, mert nagyon szép idő volt. Hazafelé lekanyarodtam egy erdei útra és egy darabig azon haladtam, láttam néhány tanyát, ahol kerti munkával foglalatoskodtak az ott élők és egy ölyv pár keringett a kék égen. Az egyik ölyvet utolértem és elég közelről sikerült lefotóznom. Vijjogva emelkedett a  magasba. Hazaindultam. Utánanéztem az új teámnak és nagyon egészségesnek tartják a gyönyörű vörös italt. Elkészítettem, ízesítés nélkül  ittam, kellemesnek találtam.


Hermann Hesse: Sziddharta
"Az értelem és a lényeg nem valahol a dolgok mögött volt, hanem bennük magukban, mindenben."
 "Létezik benned a csendnek egy olyan tisztása, egy rejtett szentély, ahová bármikor visszatérhetsz, és ott az lehetsz, aki valójában vagy."
 "Testemen-lelkemen megtapasztaltam, hogy nagyon is hasznomra vált a bűn, hasznomra vált a gyönyör, a birtoklás óhajtása, a hiúság, sőt a legszégyenletesebb kétségbeesés is, hogy megtanuljam feladni ellenkezésemet, megtanuljam a világot szeretni, hogy ne mérjem többé valamely, általam kívánt, általam elképzelt világhoz, az általam kigondolt tökéletességhez, hanem megelégedjem vele már most, szeressem úgy, ahogy van, és örüljek, hogy része vagyok."
forrás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése