2012. július 30., hétfő

" Az érem választott engem "

fotók: MTI, Szabó Miklós




Az olimpiák történetének legnagyobb és legnehezebb aranyérme 92,5 százalékban ezüstből készült, aranytartalma 1,5 százalék, értéke pedig 706 dollár, nagyjából 160 ezer forint.
A Nemzetközi Olimpiai Bizottság előírásainak megfelelően az ezüstérem összetétele ugyanaz, mint az aranyé, de bevonat nélkül, értéke pedig 260 dollár, körülbelül 60 ezer forint. A rézből - kis ón és cink ötvözetével - készült bronzmedál értéke az előzőekhez képest elenyésző, mindössze három dollár, hozzávetőlegesen 700 forint.
A londoni érmek súlya 375 és 400 gramm között van, 7 milliméter vastagok, átmérőjük pedig 8,5 centiméter. A medálok elülső felén - a hagyományoknak megfelelően - Niké, a győzelem ókori görög istennőjének arcképe látható, a hátlapon pedig Londont szimbolizáló ábra kapott helyet. forrás: http://sport.hir24.hu

Az olimpiai érmek


 Az ezüstérem pszichológiája

A döntőben vívott küzdelemben az ezüstérmes, vesztesként éli meg a csodálatos eredményét, öröme inkább bánat. A bronzéremért való küzdelemben a bronzérem megszerzése boldogságélményként jelentkezik, mert azt jelenti sikerült felkerülni a dobogóra. A nagyon rangos második hely, a legnehezebben feldolgozható helyezés. Valahogy csalódást hagy az emberben, ahelyett, hogy felszabadult boldogságot okozna.
 A csoda megtörtént és az érték a helyére kerül.


„Szeretném megköszönni az edzőmnek, Bíró Tamásnak, akivel az elmúlt fél évben gyakorlatilag együtt éltünk, azt a két évtizedes munkát, amelynek ez az olimpiai ezüstérem az eredménye. A családomnak, édesanyámnak, testvéreimnek is szeretném megköszönni, akik kijöttek ide szurkolni nekem, s elnézést, ha a nap végére csalódást okoztam, nem ezt akartam. Az előző meccsekről tudtuk, hogy az utolsó másfél percre el fog fáradni, de bevallom, nekem sem volt könnyű, én is elfáradtam. Hajtós Bertalan számára a mai napig fájó emlék az elvesztett olimpiai döntő, még most is könnyes szemmel mesél róla. Nekem is az egész életemre bennem lesz, hogy nem tudtam nyerni, pedig itt voltam a siker kapujában, de nem tudtam belépni Kovács Antal mellé” - nyilatkozta a sportoló a döntőt követően a távirati irodának.


"Neki 2008-ban kellett volna olimpiát nyernie, akkor volt a topon. Már nem egy fiatal versenyzőről van szó, sokat kell fogyasztania, s összeakadt egy fiatal csikóval, aki nagyon jó napot fogott ki. Nem vagyok elégedetlen, de Miklós igen. Az elmúlt két olimpián nem volt szerencséje, most igen, nagyon sok nagyágyú elhullott menet közben. Az elmúlt egy évben olyan lelkiállapotban volt a testvére és magánéleti okok miatt, hogy nagyon nehéz volt felrázni." - Bíró Tamás nyilatkozata.
Magyar dzsúdós legutóbb az 1992-es barcelonai olimpián szerepelt a fináléban, akkor Kovács Antal arany-, Hajtós Bertalan és Csák József ezüstérmes lett. forrás: http://mandiner.hu

Cegléd Vasútállomás


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése