2013. július 19., péntek

A mi fecskecsaládunk

Május végén feltűnt nálunk egy füsti fecske pár, terepszemlét tartottak a padlásfeljáróban. Többször is visszanéztek, be-be repültek, elmentek, visszatértek és egyszer csak sárból építeni kezdték a fészket. A cserép alatti gerendára erősített, lámpatest tetejét választották. Védett hely volt, a nagy melegben a cserép túlságosan felforrósodott, a költés idején jól jött. Sorra kikeltek a fiókák, öten. Egy közülük, különösen élénk volt. Sajnos kettőt el kellett temetnünk, az egyiket a második napon, a másikat négy nap után találtam meg a fészek alatt. Hármat azonban szépen felneveltek. Nagyon nehéz lehetett a cserép alatti forróságot túlélniük, de a szorgos fecskepár folyamatosan gondoskodott a fiókák etetéséről, itatásáról. Július 18-án megkezdték a reptetésüket. Jól viselik a közelségünket, amíg nem megyünk be a kamrába. Fotózáshoz felmentem egy darabig a padláshoz vezető létrán, ott próbáltam elkapni néhány intim pillanatot, anélkül, hogy elriasztottam volna őket. Amikor észrevettek, gyorsan kirepültek. Minden nap szeretem figyelemmel kísérni a család életét. Nyugodt kertünk és otthonunk nyitva van minden nálunk fészkelni, költeni akaró madárcsaládnak. Óvjuk, vigyázzuk életüket.

Június 8.
Július 5.
Július 6.





Július 11.

Július 18.

Repülés
Július 20-21.

Fióka.
Július 26.
Napközben a 35 fokos melegben, folyamatosan távol vannak
csak estére jönnek haza.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése