2013. október 16., szerda

„A bölcsesség szeretete”


fotó: Sebestyén Beáta

"Egy-egy mondat néha többet ér, mint száz könyv. Egy érzés- és gondolatmagocska megtermékenyít, a tiéd lesz, és segít élni. Jobban megismered önmagadat, a társadat - és talán az életedet is. Müller Péter minden héten ilyen "lelki útravalót" ad. Olvasd el, és hagyd magadban megérni. Tudd, hogy magától az élet sohasem szép. Széppé kell formálni, meg kell csinálni. Nagy pillanat, amikor ráébredsz majd, hogy mindent te teszel, minden belőled jön. Élő forrás van benned. És ez működik, szüntelenül." forrás 

 

Még általános iskolás voltam, amikor olvastam: Alea az eszkimó lányt, a  Csíkos könyvek sorozatból. Honnan jutott ez eszembe? A filozófiáról. Nehéz könyvélmények nélkül véleményt formálni a világról, az emberi kapcsolatokról, bármiről. Sokszor észre veszem tanítványaimon egy-egy dolgozat kapcsán is, hogy foglalkoznak-e a világ bármely szeletével, érdekli-e őket valami, ami túl mutat a tankönyvek kötelező, ezért kevésbé szeretett anyagán. Ha képesek vagyunk elmélyülni, minket érdeklő hasznos tartalmakban, akkor bővül látásmódunk, kifejezőkészségünk és tudásunk is. Ahhoz, hogy érettek legyünk egy érettségihez, magunkba kell szívni azokat az alapvetéseket, amik segítenek minket eligazodni kacskaringós utunkon. Alapművek olvasására tehát, nagyon nagy szükség van. Aleáról különleges körülmények között olvastam: a házunk előtt volt egy nyárfa, felmásztam rá, készítettem egy függőágyat két ága közé, ami az alattam levő tó fölé hajolt, ahol telente korcsolyáztunk mi gyerekek. Ebben a lenvászon függőányban olvastam, az eszkimólány igaz történetét. Az igaz történeteknek  különleges varázsuk van, valahogy engem sokkal jobban érdekelnek. Persze C.S.Lewis kitalált Narniája is teljesen lenyűgöző. Olvassatok, hogy ne legyetek egyedül!


"Az én-uralt ember nem tud bízni. Nem hisz abban, hogy van az életben olyasmi, aminek eléje kell menni, s van olyan, amit várni kell. Mert jön. Nem veszi észre, hogy mindenért meg kell dolgoznia ugyan, de amire igazán vágyik, az ajándék. Egy jó társ: ajándék. Egy jó barát: ajándék. Egy gyerek is ajándék. És minden igazi boldog pillanat: ajándék." forrás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése