2013. március 18., hétfő

Az őz és más történetek



Na, de milyen történetről lenne is szó? Mi lenne az, ami érdekelné azt, akit? Az angyalos, vagy a vámpíros történetek, az igaz esetek feldolgozása, a gyilkosságok, a hírességek magánélete, a másság, vagy "Öreg néne őzikéje"...A rákos betegek gyógyulása, a semmiből előtűnő médiacsillagok sikere, a tenger fenekén elmerült kincsek megtalálása, a gondatlanságból elkövetett gyilkosság? A hírek, ahogy a kokárdákat letépték a gyerekek ruhájáról Ukrajnában...Megvan! Az időjárás: kedden 4 és 9 fok valószínű....Nem tudom, mi is lenne felüdítő, lelkesítő és ha nem találom el, mert nem erre van szükség? Nincs kedvem lelkesedni, lelkesíteni is kit lehet? Akkor keresek valami "kapitulátusz"-t amitől beindul a hírnevem és egyszerre ismert író lesz belőlem. A stílusom? Közel érzem az egyszerű, a kicsit groteszk, a lélekre ható, kellemes hangulatú és érdekes írásokat. Szeretem Coelhot, Ljudmila Ulickaja is jól ír, Örkény szórakoztat és Márai lélekre hat, Kurt Vonnegut: Masckabölcsőjében egyetlen szó sem igaz...Várom mit hoz elém a reggel, valami fényképezni valót, de közben Annie Leibovitz fotóiról álmodom. Felfedeztem Ruth Orkin Firenzében készült fotóját is. Hogy lehetnék híres fotós és melyik részére szakosodjam? Portré, természet, riport, reklám, valami extra, mint a hópelyhek, rovarok mikrovilága, az emberi test szépsége...Milyen sok munka, tudás, pénz és mennyi szerencse kell a sikerhez. Szóval reggel a hó alól kiszabadult friss zöldet, két őzbak és suta legelészte. Általában ugyanazon a részen szoktam őket ritkán megpillantani. Majd a szabadság nagy pillanataként találtam a találni valók közt egy új aranydíszítésű bögrét aminek nagyon megörültem, mert már volt otthon kettő másik fajta. Régebben az ausztriai, herbersteini kastélyban sétálva a kávézóban az asztalon láttam ilyeneket, megtetszettek és gyűlik a saját készlet. Ezután beviharoztam a "taposómalomba". Semmi rendkívüli nem történt, de kellemesen telt a napom. Megvalósult a túrógombóc is, amihez a túrót szombaton megvettem. 

A mai cseh porcelán bögre.
Régebbi.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése