2013. március 16., szombat

Az út választott engem - képregény




A nagy havazás izgalmai elmúlnak lassan és mindenki kiszabadul  a hó fogságából. Szerencsére felénk már az utak jól járhatók, a nap kisütött, bár hideg van a jégcsapok csöpögnek, kimerészkedtem a természetbe. A tengelic gyönyörű piros, sárga, vörösesbarna, fehér, fekete, élénk színei feltűntek a jelentéktelen háttérben. Nagyon helyesek a színes "ruhájú" pinytfélék, ahogy összegyülekeztek a bokor ágain. A távolban ludak, nagy csapatba verődve, gyorsan repült nyugat felé. Ahogy tovább nézelődtem vadászokat vettem észre a nádas mentén, keresték az elejtett fácánt és nyulat. A két vénséges fűz tövében a tócsák befagytak, mint katonák lándzsái, a havas kupacokból a sás friss hajtásai törtek elő. Indultam tovább, mert ez csak egy rövid 20 km-es kaland. A kanyar felé közeledtem és a fehér tájban egy mozgó, piros dzsekis alakra lettem figyelmes, egy nő, kuvasz kutyájával játszott, őket is előcsalta a napfény. Kicsit távolból egy férfi mozdulatlan figyelemmel kísérte kettőjük vidám, önfeledt játékát. A fasor hóval befútt törzsei, mint óriás orgona sípjai között a szél zenévé sűrűsödött, de csak képzeltem, mert a robogó hangját hallottam és a hideg szél a nyitott bukósisak alá fújt, szinte a ruhám alá is behatolt. Hamarosan a benzinkúthoz értem, tankoltam, megmelegítettem az ujjaimat, amíg a pin kódom gombjait benyomogattam a kártyás fizetés közben. Tovább melegedhettem vásárlás közben. Túrógombóc, jutott eszembe. De rég ettünk már és milyen finom, friss, pirított morzsában, cukros tejföllel. Felpakoltam és hazaindultam, de útközben is a fasorok közé néztem, hátha látok valami szépet. Egy kanyargós út előtt megálltam, mert tetszenek az ilyen alagutak, amiből sosincs két egyforma, új élményekre szükségünk van, ezzel töltjük a fantáziánkat. Az elhagyott magányos tanya déli fekvésű oldalát sütötte, melengette a nap. Gondoltam az út választott engem. Amivel találkoztam ma, mint egy Ravensburger puzzle apró részei illeszkedtek eggyé, mire hazaértem.

Faj: tengelic

 Osztály: Madarak

Törzs: Gerincesek

"Régebben a tengelic a kitartás és
 a termékenység szimbóluma volt."

 nyári lúd  vonulása

320 lúd

Vadászok: nyulat és fácánt ejtettek





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése